مهندس سعید کرمی

نویسنده کتاب تصادف از آفرینش تا تکامل و بُعد X

مهندس سعید کرمی

نویسنده کتاب تصادف از آفرینش تا تکامل و بُعد X

    حرکت موجودات زنده  از تک سلولی تا  جانوران  تکامل یافته و در نهایت انسان، شاخص  زنده بودن هر موجود است. عامل حرکت ارادی نیرویی است که  جاندار برای حرکت دادن یک بخش یا  تمام بدن  خود اعمال می کند. طبق تعریف در فیزیک، انرژی توانایی انجام کار است اما  تا از حالت پتانسیل به  جنبشی در نیاید  نیرویی اعمال   نشده  و  با عث  حرکت نمی شود. اعمال اراده  با تصمیم  و قصد جاندار برای حرکت  صورت می گیرد.اراده، حتی در تک سلولیها هم  که به نظر نمی رسد اراده ای برای  تصمیم گیری داشته باشند وجود داشته، جدا از عوامل محرک و پاسخ عمل کرده و انتخاب جهت حرکت را موجب می شود چه برسد به موجودات پرسلولی و تکامل یافته.

    به این ترتیب این در موجودات ابتدایی اراده است که عامل زندگی است نه روح جاندار. در انسان اراده ای  که در کودکی هماهنگی آن با سلسله اعصاب و عضلات جهت  حرکت به اهداف  مورد نظر ضعیف  بوده و  سپس در طول رشد هماهنگ شده و با  تقویت جسم و روان ، خواستن به توانستن  نزدیک و نزدیک تر می شود. اراده  انسانهای عادی را در مدت زمانهای متفاوت و نسبتا  طولانی  به خواسته های  فردی یا  جمعی  می رساند، اما در انسانهای وارسته ای  چون عارفان مکاتب مختلف ( با روشهای متفاوت ) یا  راهبان معابد، مرتاضها و ... در لحظه عمل کرده و با هدایت  فاز پیش ماده در بعد X ، اعمال خارق العاده ای را در جهان  سه بعدی به انجام میرساند که همگان را به  تعجب وا می دارد. اما  اگر اراده ی فردی با اراده کل هستی یعنی خداوند همراه باشد آنگاه خواست الهی اعمال بسیار بزرگتری را در جهان هدایت می کند که در تصور نمی گنجد.

    در تمامی ادیان ومکاتب الهی اعمال و عبادات با روشهای متفاوت به  شکلی هدایت می شوند که  پیروان متعالی به کنترل اراده در ماورا ( عالم X ) دست یابند و یا افراد عادی  بتوانند با  دعا از اراده کل ( خداوند ) انجام اموری  که از توانایی آن عاجزند یعنی معجزه را  طلب کنند. به این ترتیب خداوند، اراده کل و مسلط  بر پیش ماده جهان در بعد X ،همچون  گرانیگاه هستی عمل کرده و من واقعی یا اراده  یا روح انسان به عنوان مرکز ثقل نقطه ای در این عظمت بی نهایت تنها عامل حیات و رسیدن انسان به اهداف دلخواه است و پس از ناتوانی جسم و قطع ارتباط با روح مرگ اتفاق می افتد.

   بدین ترتیب اراده ، من واقعی یا روح انسان و سایر موجوداتو نیز اراده یا روح کل یعنی خداوند در بعد X  قرارداشته و تنها  مرکز جاری شدن نیت و قصد هر موجود و یا اراده ی الهی است و چون مرکز مختصات در ریاضی یا گرانیگاه اجسام فاقد جنس وکیفیت بوده وعوامل مادی برآن اثری ندارند. و در واقع هیچ چیز در جهان شبیه روح نیست و تصورات عامیانه و یا تخیلات راهی به واقعیت ندارند.

 

 

سعید کرمی 

1394/7/19 

       

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی