مهندس سعید کرمی

نویسنده کتاب تصادف از آفرینش تا تکامل و بُعد X

مهندس سعید کرمی

نویسنده کتاب تصادف از آفرینش تا تکامل و بُعد X

نظریه جدید استیون هاوکینگ مبنی بر عدم وجود تکینگی در مرکز سیاهچاله‌ها و پراکنش جرم در کل شعاع شوارتس شیلد، چگالی معقول‌تر، یعنی حداقل پنج برابر چگالی ستارگان نوترونی را برای کوچکترین سیاهچاله نوید می‌دهد؛ اما ناقض مرکز تکین‌تر نبوده و نظر نگارنده (صفحات ۱۵۶ و ۱۵۷ کتاب) مبنی بر مرکز توخالی بنیاد ماده و سیاهچاله که متشکل از فاز پیش‌ماده نوین در بعد X است، مجالی برای تامل می‌یابد. زیرا طبق این نظریه هاوکینگ با نبودن تکینگی مرکزی فوق چگال، اطلاعات به داخل مرکز کشیده نشده و از بین نخواهد رفت و پارادوکس گم شدن اطلاعات در سیاهچاله که توسط پولشینسکی ارائه شد حل خواهد شد؛ و ورود اطلاعات به بعد غیرمادی X میتواند دلیلی برای ماندگاری آنها باشد.

شاید گمشده فیزیکدانان نه در ماده تاریک و بعد چهارم فضایی و نه در ذرات مجازی آنسوی مخروط نوری، که در بعد X پنهان شده باشد، چرا که تنها بعد خارج از زمان و مکان بوده و برخلاف ابعاد کوچک نظریات ابرگرانش یا ریسمان، ساختار جهان از میکرو تا ماکرو را همزمان در برمیگیرد.

نظرات  (۲)

۲۶ بهمن ۹۲ ، ۱۳:۳۹ مسلم صداقتی

با سلام عرض خسته نباشید به خاطر نگارش کتاب خوب شما  من می خواستم بدانم از آنجا که انسانها سمبلی از عالم صغیر در مقابل این جهان که عالم کبیر نامیده می شوند هستند پس علی القاعده باید هر آنچه در عالم کبیر می بینیم نشانی از آن در عالم صغیر موجود باشد به نظر شما سیاهچال ها درساختار وجودی  انسان در چه موقعیتی از وجود قرار دارند و نحوه عملکرد آنها چگونه است|؟ 
پاسخ:
با عرض تشکر از حسن نظر جنابعالی, همانگونه که در کتاب هم ذکر شده(پاورقی صفحه 145) منظور من از عوالم صغیر و کبیر به هیچوجه تعبیر کهن,خیالی و نمادین فلاسفه قدیم در شبیه سازی انسانی عالم نیست.و ذکر این الفاظ ,تنها احترام به اولین بارقه های تفکر بشری در ادراک کل و جزء است. منظور من از عالم صغیر, دنیای تا بی نهایت ریزشونده ذرات درون هر وجود در قلمرو مکانیک کوانتومی و  عالم کبیر, ذرات تابی نهایت ریزشونده و گسترش یابنده تا بیکران کیهان است(جهان میکرو و ماکرو) که در هر دو حالت, ذرات با گذشتن از حد مادی پلانک وارد عالم x شده و اینچنین وحدت دو جهان ممکن میشود. بدین ترتیب در تفکر نوین جایی برای جایگاه مشابه و نمادین سیاهچاله ها در پیکر انسان نیست.ابراز اینگونه نظرات فلسفی به علت نبود دانش کافی نزد فلاسفه کهن در گذشته بوده و اکنون در جهان نوین با پیشرفت تصاعدی علوم مختلف و عدم توانایی فلسفه در دسترسی به جزئیات تخصصی علوم به علت حجم بسیار زیاد, دیگر جایی برای چنین نظراتی  نیست.علم سالهاست که از فلسفه پیشی گرفته و تنها فلسفه علمی مبتنی بر دانش تخصصی میتواند در علوم پیشرفته اظهار نظر کند.   
۲۷ بهمن ۹۲ ، ۱۲:۰۱ مسلم صداقتی

با  سلام  با عرض معذرت ولی بنده قانع نشدم با مطالعه تاریخ زندگی دانشمندان مشاهده می کنیم  هر پیشرفت علمی و هر ایده ای ابتدا از عالم درون ما انسانها جرقه آن زده می شود یعنی همان عالم  ایکس که شما نامگذاری کرده اید. حتی در علم پزشکی و روانشناسی امروز بسیاری از مسائل و مشکلات جسمی و روانی ( و به قول شما عالم ماده و میدانهای آن ) را ناشی از  عالم ذهن ( افکار و نگرش ( اندیشه های توام با احساس )ما به زندگی و محیط اطراف ) می داند پس مشاهده می کنید که فلسفه ( شیوه فکر کردن ) در همه زمانها و مکانها همراه ماست و کهنه نمی شود .

بنا بر قانون الکترو مغناطیس وقتی سیم وجودی ما در مسیر جذبه الهی قرار می گیرد و همچون علامت بعلاوه خطوط میدان مغناطیسی را قطع کند جریان الکتریسیته القایی بصورت فکر شروع به حرکت کرده و به هر منبع تغذیه ای برسد به منصه ظهور می رسد همانگونه که حرکت  الکترونها از منبع (باطری) و عبور از سیم و رسیدن به منبع تغذیه (لامپ)  می تواند انرژی نهفته را به صورت شعاع های نورانی منعکس نماید. 

پاسخ:
با سلام ,همانطور که عرض کردم فلسفه باید مبتنی بر علوم به صورت تخصصی باشد تا بتواند ابراز نظر کلی کند و موردی که بنده کهنه می انگارم نظرات کهنی است که آن زمان بدون اطلاعات کیهانی و کوانتومی امروزی ارائه شده و اگر کسی امروز بخواهد چنین نظری را ارائه یا تایید کند باید به شکل فوق تخصصی در هر دو مورد پژوهش و مطالعه نماید که از عهده هر کسی بر نمی آید مگر بزرگانی در حد استیون هاوکینگ .پس من با احترامی که به بارقه های تفکر بشری گذاشته و میگذارم منکر آنها نبوده اما تایید آنها را ملزم به بازنگری علمی نوین و بر اساس علم تخصصی روز میدانم.در ضمن نظر سیم وجودی هم که ذکر کردید مورد جالبی است که میتواند یک فلسفه مبتنی بر علم تخصصی باشد.موفق باشید 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی